Reizen betekent: REIZEN! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marleen Cornelissen - WaarBenJij.nu Reizen betekent: REIZEN! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marleen Cornelissen - WaarBenJij.nu

Reizen betekent: REIZEN!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marleen

25 Juli 2009 | Indonesië, Batavia

Lieve allemaal,

Na Griekenland en Kroatie sluit ik deze prachtige vakantiemaanden af met de verste reis tot nu toe: Indonesie!

Niet helemaal goed voorbereid stapte we het vliegtuig in. We hadden er allemaal erg zinin, maar een groot deel van onze reizigers had eigenlijk geen idee van wat er allemaal op het programma stond. Daar zijn we nu wel achter gekomen, met als hoofdthema de eerste week: reizen. De Van Dale omschrijft reizen als: 'het trekken van een plaats naar een andere'. Precies wat wij de laatste paar dagen gedaan hebben.

Het begon met de vliegreis. Eerst 12 uur lang naar Kuala Lumpur (Maleisie) en daarna nog zo'n 3 uur naar Surabaya (Java - Indonesie). Het vliegen was niet erg. Er waren een boel leuke films en series, die je op je eigen tijd kon starten. Ook was er heerlijk eten (ik ben een grote fan van vliegtuigvoedsel, al is het voor mij sowieso een gewoonte om van voedsel te houden...) Prima zaak dus.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld kreeg je een volledige reiniging ter voorkoming van varkensgriep (een of ander sproeisel doorweekte je broek en maakte je handen lekker nat) en vervolgens gingen we met z'n zessen (en 6 koffers) in een taxi voor 4 personen. Die avond gingen we vroeg slapen, deels door de jetlag (we leven hier 5 uur later en hebben een nacht overgeslagen in het vliegtuig) en deels door de wetenschap dat we de volgende dag om half 6 op moesten...

Donderdag dus vroeg opstaan en met de taxi naar het treinstation. Er volgde een reis van 5 uur. Toch was dit ook weer prima. Er was een mooi uitzicht en heel ruime stoelen. Ook kregen we een heerlijke lunch toegediend, waar ik natuurlik ook een groot fan van blijk te zijn!
De rest van de dag hebben we lekker gezwommen en uitgerust.

Vrijdag vertrokken we met een busje naar de Borobudur en de Prambanan, 2 prachtige tempels (respectievelijk Budistisch en Hindoeistisch). Helaas zaten wij in het busje waar het regelmeneertje inzat, en dat weer terug moest na een uur rijden, omdat er mensen vergeten waren! Dus na zo'n 4 uur kwamen wij ook weer eens aan op bestemming. De tempels waren wel erg mooi, vooral de budistische vond ik prachtig omdat er heel veel relief zit in de stenen, die allemaal een verhaal vertellen. We hadden ook een erg leuke gids die volop lachend alles vertelde wat ze maar wist (en dat was veel!). We raakte de voet van buda aan (die in een omgekeerde bel zat, dat zou geluk brengen) en ik ging nog met wat mensen op de foto (ze spraken me aan en het leek net alsof ik een beroemdheid was!).
De Prambanan was ook mooi, vooral door de verhalen over de verschillende goden (Brahma, Shivu en Wishnu).

Vandaag gingen we om 8 uur weer weg uit het hotel, omdat we verder zouden reizen naar een gebied vlak bij de Bromovulkaan. Het zou een reis van 10 uur zijn, maar 12 uur later kwamen we pas aan (en weg is je hele dag). Je zit dan lekker opgekropt in een busje, met een rijstijl die de meest dronken idioot in Nederland nog niet eens nadoet (qua inhalen) en dan schijn je in die 12 uur maar 360 km gereden te hebben!

We kwamen uitgeput aan bij het hotel, en wat blijkt: we gaan morgen helemaal niet die vulkaan bekijken, we gaan hier alleen maar overnachten en dan morgen weer in het busje! De leider zegt zo'n 5 uur, maar dat zal wel weer 7 worden... Ach, dat is volgens Van Dale het principe van reizen...

Dit was het weer even voor deze keer. Kleine wacht hier op mij want hij wil niet dat zijn leuke zusje alleen over straat gaat (1 minuut lopen), schatje he!

Dikke kus en tot weer zo snel mogelijk!

Leen

• 25 Juli 2009 - 16:46

Fien:

Wat klinkt dit gaaf Leen!

En ik ben nu echt super benieuwd naar hoe treinvoedsel smaakt :P Is het hetzelfde als in de vliegtuig?

• 25 Juli 2009 - 20:30

Caro:

Leen! Wat leuk dat je ook uit indonesie schrijft! Het klinkt fantastisch, zeker die 2 tempels!
    Succes met de rest van de reis, vooral de vertragingen ;)

LiefsXC

• 26 Juli 2009 - 06:28

Guinnifer:

Ook al zit je vooral in busjes, treinen en auto's: het klinkt geweldig. En inderdaad, je bent gewoon echt aan het reizen!

Die tempels klinken ongelooflijk mooi zeg. Lijkt me geweldig om een keer te zien.

Nog heel veel plezier!

• 26 Juli 2009 - 09:06

Maite:

ik hou ook (meestal) van vliegtuigvoedsel! jeeeeej

• 06 Augustus 2009 - 10:57

Mari:

hee leen even op internet klinkt heerlijk meis hihi vliegtuigvoedselliefde :p
    XXx relaxed met dat reizen ben blij dat nl kunnen aurtoruijden !1