Na reizen volgt: Intens genieten - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marleen Cornelissen - WaarBenJij.nu Na reizen volgt: Intens genieten - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marleen Cornelissen - WaarBenJij.nu

Na reizen volgt: Intens genieten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marleen

01 Augustus 2009 | Indonesië, Batavia

Lieve allemaal,

bedankt weer voor de reacties! leuk om toch in contact met zo ver weg te blijven!

Deze week hebben we een stuk meer gedaan dan de vorige. Gelukkig maar!
We hebben nog twee keer een tocht van 5 uur in het busje doorgebracht, maar vanaf nu zijn het nog maar steeds kleine stukjes.

Ik was gebleven bij zaterdag, na een lange reis. Zondag was het weer reizen, door de bergen heen met een chauffeur die nog nooit van een versnellings-pook had gehoord, en dus met 10 km/h en met ronkende motor naar boven tufte. Boven op de berg gingen we overnachten, bij de Bromovulkaan!
Maandag werden we om 3.10 uur 's ochtends gewekt om de vulkaan te bekijken! Eerst reden we met honderden jeeps achter elkaar aan een heuvel op waar we een prachtige zonsopkomst zagen, compleet met rode strepen, laaghangende bewolking en hordes camera's. Daarna reden we naar de voet van de Bromovulkaan (die nog steeds rookt) en gingen we op paardjes naar boven. Jaja, ik ook! In het begin vond ik het nog wel eng, maar toen ik het mannetje naast mij had duidelijk gemaakt dat hij de teugels met zijn leven vast moest houden en niet harder dan stapvoets mocht, zat ik toch maar trots met rechte rug op het gigantische monster. Nee zonder grappen, ik vond het serieus echt heel leuk, en zat als een cowgirl met losse handen te genieten! Wie had dat ooit gedacht?!

Dinsdag waren we alweer verdergereisd en maakten we een tocht langs de plantages. We zagen koffieplanten, vanillestruiken, kaneelbomen, kinine, rijstvelden, wittepeperbomen enz. Zo gek om dat allemaal zo naast elkaar te zien staan alsof het niets is! De dorpelingen kwamen ook vrolijk op ons af en waren juist in ons geinteresseerd. We mochten ook nog een plaatselijk huisje in, waar de bewoners trots hun eigendommen lieten zien.
Die avond was er ook nog een traditioneel dansoptreden, waar een perverse draak bijna de rok van mijn billen trok!

Woensdag trokken we verder naar Bali, een eiland ten oosten van Java. Daar hadden we prachtige huisjes, met 2 zwembaden en een zee als tuin. De hele dag hebben we lekker gerelaxed.

Donderdag maakten we een tocht door de mangrovebossen en een tropisch regenwoud. We zagen aapjes, eekhoorns en krabjes. We liepen heuvels op en af, slingerden aan lianen (echt!) en uiteindelijk kwamen we bij de apentempel. een plek waar apen compleet de boel domineerden, en lekker hun gang gingen, waardoor wij prachtige foto's hebben kunnen maken.
Die dag kregen we ook nog een heerlijke fullbodymassage (echt full, dus met de billen bloot!).

Gister hebben we gesnorkeld. Dat was prachtig! we zagen mooie visjes (elk personage van nemo zwom voorbij), veel koraal en zelfs een zeeschildpad en een octopus!
Een beetje jammer was dat we na een tijdje ingesloten werden door kwallen, en toen tegen de stroom in moesten snorkelen terug naar de boot. Vol zeewater, met kwallenbulten maar zeer voldaan gingen we in het zonnetje op de boot terug naar ons hotelparadijs.

Vandaag waren we binnen een uur met de auto bij onze volgende bestemming: Lovina. Hier gaan we morgen met een bootje de zee op om dolfijnen te kijken (helaas mag je niet uit de boot, ook niet perongeluk...). En 's middags gaan we met ze zwemmen in een zwembad! dan kan je ze echt aanraken en meesurfen!

nu moet ik heel snel stoppen voordat mijn weblog verwijderd wordt door een gebrek aan tijd.

Een hele dikke knuffel en tot de volgende keer!

kus, leen

• 01 Augustus 2009 - 16:34

Fien:

Hey lieve Leen,

leuk om weer over jouw reis te lezen. Wat ONTZETTEND gaaf dat je met dolfijnen gaat meesurfen!!!!!!!!! Dat staat zeker nog op mijn te doen lijst. Geniet ervan, kan niet wachten om te horen hoe het was. Jaloeeers!

Kus

• 03 Augustus 2009 - 18:08

Mir:

Gaaf!!
    Ook je vorige verhaal trouwens,
    Wauw Leen wat maak je weer veel mee!
    Heel gaaf die tempels, de vulkaan en het snorkelen...
    Je schrijft ook erg leuk!
    Geniet er nog even van meis! :)

Kuss