Fietstocht, Ouzo en nieuwe eilanden! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Marleen Cornelissen - WaarBenJij.nu Fietstocht, Ouzo en nieuwe eilanden! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Marleen Cornelissen - WaarBenJij.nu

Fietstocht, Ouzo en nieuwe eilanden!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marleen

17 Mei 2009 | Griekenland, Athene

Dag lieve vriendjes en familie die mijn weblog volgen! net een halfuur allemaal leuke reacties en mails gelezen, en nu weer een halfuur een nieuwe weblog maken!

Waar waren we gebleven? Ja, Paros. De avond van mijn vorige weblog zijn we twee erg leuke australiers tegengekomen (een stelletje, dus geen 'relatiemateriaal :P'). We raakten aan de praat, en we besloten die avond wat te gaan drinken. Zo belandden we bij een leuk cafeetje, waar we lekker biertjes gingen drinken (hier viel de prijs mee, 2.50, maar normaal is 1 biertje hier al 5 eruo!). We hadden erg leuke gesprekken, en een tijdje later ging de barman zich er ook in mengen. Hij vond ons erg gezellig, en bleef maar komen met zijn ouzo-shotjes (lekker!). Een erg gezellige avond werd het dus --> en wat heb ik goed geslapen!

De volgende ochtend (woensdag) gingen we al vroeg op. we haalden de mountainbikes, en begonnen, met een klein kaartje op zak, aan een mooie tocht. Het was heerlijk om te fietsen! Prachtig uitzicht, heel veel groen, wijngaarden, leuke huisjes en erg mooie byzantijnse kerkjes. De rit was een perfecte mix tussen heuveltjes op, platte stukken en heuveltjes af. Het was lekker zweten de heuvels op, maar ze waren haalbaar, niet te stijl en het voelde goed sportief! Ik ging sneller de heuvels op, Mag ging 10x sneller de heuvels af.
Toen we aan de andere kant van het eiland aankwamen, gingen we met een bocht naar een strandje waar we heerlijk privee gelegen hebben.
De terugweg begon geweldig, we reden over platte wegen, het was makkelijk te fietsen en de omgeving was mooi.
Maar toen....... We zagen een heuvel aankomen! een gigantische!
We trapten hard, in het begin ging het nog wel, maar na een tijdje ging het steeds zwaarder. Ik schakelde naar zijn 1, maar: ketting eraf!
We liepen naar een minder stijl stukje, waar ik hem er weer op kon leggen, en waar we weer verder gingen fietsen. Het was opzich niet zo'n heel stijle weg, maar het was zo'n ontzettend lange stijging! Het was onwijs zwaar, en we waren als gekken aan het hijgen. Het jammere was dat steeds als we dachten dat we op het hoogste punt waren, er nog een top kwam! de weg bleef maar stijgen! Na een tijdje werd de weg zo stijl, dat we het niet meer konden fietsen en maar gingen lopen. Er bleven maar toppen komen en we vervloekten openlijk de berg. Maar we zagen er ook natuurlijk de grap wel van in: 2 niets vermoedende toeristjes, die lekker gaan fietsen en de weg met de meeste bergen kiezen. Tsja...
Uiteindelijk kwam natuurlijk de daling, en kwamen we na een tijd aan weer in het havenstadje. Toen we de fietsen inleverden werden we voor gek verklaard dat we die weg hadden genomen. de barman zei zelfs dat hij die weg niet eens met de scooter nam, omdat het te stijl was! Toen voelde wij ons natuurlijk wel erg stoer!

De rest van de nacht heb ik pannenkoeken gebakken (4 uur lang!) en de australiers uitgenodigd. We zouden weer uitgaan, maar dat ging uiteindelijk niet door, omdat Bergsma (natuurlijk) lag te slapen, en de australiers ook. Ik was alleen nog wakker, en had zin, maar dat ging dus niet meer door. Nare zaak dus.

Donderdag gingen we naar Anti-Paros. Dit was ook een erg mooi eiland, erg groen en erg schattig haventje.
We gingen daar naar een camping (voor maar 4 euro pppn!). Daar lekker weer naar het strandje gegaan (voor nudisten!). En de grotten daar bekeken, erg mooi! met stalagmiten en stalagtiten, zo niet voor te stellen dat dat in een berg zit!

Gister zijn we aangekomen op Santorini (daar zitten we nu ook). Dit eiland is compleet anders dan de andere die we hebben gezien. Dit lijkt alsof het 1 groot viekant blok is, met een gigantische hoogte en alle huisjes er bovenop. Als je aankomt met de boot moet je dus die complete berg op (met de bus, gelukkig dat we hier geen fiets hebben!) .
Wel stom trouwens, want we wilden op een camping, dus ik naar de tourist information. Mijn vraag voor de camping werd compleet genegeerd, en die man begon zijn eigen verhaaltje (complete eigenbelang) over een hotel voor 20 euro pp. Ik: nee, we willen een camping. toen kwam hij met 10 euro pp kamer. Uiteindelijk gingen we toch akkoord (want voor de camping moesten we ook vervoer regelen, en dat scheen vrij duur te zijn).
Bleek dus dat al die andere mensen 20pp betaalden. Kwamen we aan bij het hotel, moesten alleen mag en ik wachten (de man wist dat alleen wij de goedkope kamers hadden) en de rest mocht doorlopen. Dat doen ze dus omdat die andere anders ook een goedkope kamer willen! ZO LULLIG! die grieken zijn normaal erg aardig, maar ik kan me hier toch woest om maken!
Die avond zijn wij dus op zoek gegaan naar een plek voor de volgende dag, en we hebbwen voor vanavond nu een leuke camping, voor 6pp.

Morgen verlaten we ook dit eiland weer, en gaan we naar Kreta! Daar kunnen we ook wel een week rondtrekken, omdat het erg groot is. Daarna waarschijnlijk nog naar de Dodecanese-eilanden. Daarna moeten we al bijna weer naar Athene!

Wel leuk dat we morgen weer een erg lange Ferrytocht moeten maken! het duurt bijna 5 uur, wel beetje jammer dat we om 11 uur 's avonds pas aankomen.....

Naja, dit was het wel weer even! Superbedankt nog voor alle reacties, en ik ben benieuwd wie er nu alles gelezen heeft, aangezien ik me kan voorstellen dat een heel deel vrij saai is (denk aan de fietstocht), maarja, ik wilde wel even over onze heldendaad vertellen!

Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal! en tot over 3 weken alweer!

en carolientje, speciaal voor jou: SUCCES MET JE EXAMEN!!!!!!!

alledikste kus van de wereld! leen

  • 17 Mei 2009 - 15:00

    Maite:

    niet saai om te lezen hoor! leuk juist!

    terwijl ik het lees hoor ik ook helemaal jouw stem in mijn hoofd, haha.

    veeeeeel plezier nog!

  • 17 Mei 2009 - 15:36

    Mir:

    Ohhhh leuk Leen!
    En wat stoer van jullie fietstocht door de bergen!:D
    Gaaf, blijf lekker genieten...

    Kus!

  • 17 Mei 2009 - 16:27

    Kenza:

    "Ik ging sneller de heuvels op, Mag ging 10x sneller de heuvels af. " Haha, zo zou ik het ook doen, Mar!

    Natuurlijk is het helemaal niet saai om te lezen. Juist heerlijk! Ik begin gewoon bijna te kwijlen bij het idee van zon, zee, buiten, HEERLIJKHEID!
    Het klinkt fantastisch. Veel plezier op Kreta! Kretaaaaa!

    PS: ik wil NIET weten hoe bruin je nu al bent.


  • 18 Mei 2009 - 17:22

    Anne:

    Marleentje, wat schrijf je toch een leuke verhalen over jullie avonturen! Miscchien moet je een andere carriere gaan overwegen.. :P Haha, grapje hoor. Klinkt allemaal geweldig daar. Hmm, heerlijk weertje en cocktails. Jummie :) Ben benieuwd naar je volgende verhaal! xxx

  • 19 Mei 2009 - 11:17

    Fien:

    ohhhhh.. ik hoor je stem ook als ik dit lees! Ik mis jeee!!!!!!!!!!

  • 24 Mei 2009 - 18:53

    Kenza:

    EEN NEGEN? HOLY CRAP!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 24965

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Dokter Cornelissen in Oeganda ;)

21 Juli 2009 - 13 Augustus 2009

Indonesie - mee met de VOC!

02 Mei 2009 - 08 Juni 2009

Backpacken in Griekenland

Landen bezocht: