Even een tussendoortje: Turkije!!! - Reisverslag uit Gumbet, Turkije van Marleen Cornelissen - WaarBenJij.nu Even een tussendoortje: Turkije!!! - Reisverslag uit Gumbet, Turkije van Marleen Cornelissen - WaarBenJij.nu

Even een tussendoortje: Turkije!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marleen

30 Mei 2009 | Turkije, Gumbet

Dag leve vrendjes, vrendnnetjes en famle!

Her waarschjnljk de bjna laatste weblog van deze geweldge res! Deze keer s het net een weblog vanut een van de Grekse elanden, maar vanut Turkje! We zaten er al een tjdje over te denken, maar het leuk ons leuker het pas te melden als we er waren, verrassng!
Het s erg appart maar ook grappg om zonder voorberedngen naar een compleet ander land te gaan! we moesten natuurljk een vsum (en een stempel n je paspoort, yes!), ze hebben her totaal ander geld (hadden we natuurljk net aan gedacht) en we hebben geen dee waar leuke plaatsen zjn want we hebben geen resgds. Maar, zoals julle waarschjnljk wel verwachten vermaken we ons prma en redden we ons wel!

maar laat k weer verder gaan waar k gebleven was, Rhodos.
De bootres ´s nachts gng helemaal prma, we hebben het grootste deel opgepropt op een bankje geslapen. Aangekomen op Rhodos zjn we naar een youth hostel gegaan, waar we lekker douchten en de prachtge oude stad verkenden. Het s een oud mddeleeuws bnnenstadje, mdden n de grote stad Rhodos Town. De oude stad wordt omgeven door een grote muur en prachtge kastelen. Ik heb er ook een prachtg blauw jurkje gekocht de helemaal geweldg bj de vlndertun paste waar k de volgende dag heen gng. We gngen ook nog naar het stadje Kalthera, waar we oude fontjnen en prachtge mozaeken bekeken en lekker aan het strand gngen lggen.
De volgende dag ben k dus n mjn eentje naar de vlndertun geweest ´butterfly valley´. Mag was n Costa Rca al geweest en vond het teveel om nog eens te gaan. Bj aankomst bleek alleen dat het nog geen vlndersesoen was! Ik baalde n het begn wel, maar ben zo blj dat k toch gegaan ben, want het was werkeljk geweldg! Het was een prachtge valle met overal groen, boompjes, watervalletjes en af en toe ook vlnders! Ook zag k een soort klene leguanen en mooe blauwe lbelles. Ik lep ook door naar een klooster bovenop de berg en heb daarna nog het natonale derenmuseum bezocht (zat bj het kaartje nbegrepen). Ook de busres erheen en terug was prachtg, het was 2 keer 3kwarter en op deze maner heb k veel van het eland Rhodos gezen! Het s een erg moo groen eland met prachtge bergketens en mooe stranden.

We zjn maar 1 nacht n Rhodos gebleven, daarna gngen we door naar Kos. Kos s weer totaal een ander verhaal. Het heeft zjn mooe kanten, met een oude burcht en de medsche school van Asklpon, maar aan de andere kant s het ´het´ utgaanseland van grekenland. Wj vonden de combe erg leuk en hebben dan ook beden gecombneerd. We begonnen de avond drect met utgaan (we kwamen pas ´s avonds aan). We hebben lekker cocktals gedronken en daarna heerljk gedanst. We maakte vrenden met 2 barmannen van ´the whte corner´, waar we gedanst hebben en de volgende twee avonden ook heengngen. De volgende morgen maakten we lopend een rondtocht door Kos Town, waar we de burcht, de oude plataan, het Odeum en het Romaanse mozaekenhus bezochten. De avond zjn we weer erg leuk utgegaan, met lekkere cocktals (het s her overal altjd happy houre en we kregen van onze vrenden de barmannen ook lekkere cocktals, dus daar hebben we erg van genoten). De dag erna hebben we een fetstocht gemaakt naar de Asklpon, een heel oude medsche school waar het begn van de ratonele geneeskunde s ontstaan, met dank aan Hppocrates! Erg nteressant voor mj dus, maar heel anders dan we ons hadden voorgesteld. Ik verwachtte een groot gebouw te zen, maar het waren meer baden en eerbetonen aan bepaalde personen.
Daarna lekker weer aan het strand gelegen en weer naar ons pensonnetje gefetst. De avond gngen we weer ut, naar de leuke barmannen natuurljk en vermaakten we ons met het dansen en de heerljk cocktals. Op Kos na zjn we trouwens erg fatsoenljk bezg! het ljkt net alsof we er een zupfestjn van maken, maar we houden het erg netjes! Het s alleen net zo boeend om vaak te vermelden dat we n het tentje thee hebben gedronken, gekaart hebben en om 11 uur slepen. Vandaar dat het vrj party-achtg overkomt, maar we hebben op andere maneren ook lol!

Helaas hadden we ons na de laatste avond utgaan zwaar verslapen en hadden we nog maar een kwarter om de boot naar Turkey te halen, terwjl onze kamer een grote zoo van kleren was! Met snel alles proppen en rennen met de backpacks door alle drukke straatjes hebben we het gelukkg net gehaald en waren we opweg naar Bodrum, Turkje. De res duurde maar 45 mnuten, maar daarna hadden we nog een heel gedoe met vsums en geld pnnen. We namen de bus naar een campng n Gümbet (alle nfo s gemakkeljk te verkrjgen, dus je komt snel waar je wlt zjn), zetten ons tentje op en gngen naar het strand.
De avond hebben we lekker gekaart (met thee wederom) en gngen we lekker vroeg (half 12) slapen.
Vandaag was echt een heerljk dag! We gngen met de bus naar Bodrum en zochten nfo over Turkse badhuzen. een uur later zaten we er n 1 en hadden we voor 15 euro een geweldge behandelng! We gngen eerst n de sauna (Zweten!) en daarna naar een Turks bad. we hadden geen dee wat daar de bedoelng was, dus we deden de rest maar na en gngen op de marmeren bnnenrng lggen. Er schjnt stoom daar bnnen te zjn wat natuurljk helemaal goed voor je s. Daarna kwam er een vreemd mannetje en moesten we omstebeurt op een matje lggen en werden we volledg gescrubt met een handschoen (op een vrj ruwe maner, maar we zjn er nu wel zeker van dat we geen dode hudcellen meer hebben!). Het voelde ook best prettg om volledg gescrubt te worden. Daarna kregen we een sopmassage, waarbj we totaal onder het sop totaal gemasseerd werden. Het was erg glbberg maar fjn! Echt een goede masseur was dat! daarna werden onze haren ook nog gewassen en moesten we even op de bankjes wachten. wj dachten dat het al klaar was, maar toen kregen we ook nog eens een fullbody-ol-massage van een half uur! Geweldg! Mjn mausseuse was helaas net zo heel goed, (ze deed net aan bede kanten hetzelfde, verdween af en toe en scheen een obsesse voor mjn navel te hebben) maar al met al was het wel heerljk relaxend!

Daarna hebben we nog een kasteel n Bodrum bekeken en zjn we terug naar de campng gegaan.

Morgen gaan we naar een ander plekje trekken en gaan we daar weer camperen. De 1e of 2e van jun gaan we al weer terug naar Kos en dan s Patmos alweer de laatste stop voor Athene! Zo jammer dat we nu al alles echt n moeten plannen om op tjd weer terug te gaan, omdat we natuurljk wel ons vlegtug terug moeten nemen (hopen dat we n Wenen stranden natuurljk! en een grats 5-sterrenhotelovernachng krjgen, met een bonbonnetje op je kussen en een vouwtje n het wc-paper!)
Gek om nu te plannen, omdat de rest van de vakante gewoon gaan was waar en wanneer we maar wlden.

maar net getreurt, we hebben nog meer dan een week!

Julle nog een hele dkke kus en tot bjna alweer! Nog 1 weblog volhouden en dan kom k alles n ´real lfe´ nog even na vertellen!

Dkke knuffels en kussen en bedankt voor de leuke reactes!
leen

• 30 Mei 2009 - 16:20

Maite:

Wauw, zomaar even naar Turkije.... leuk hoor! en lijkt me ook raar als je dan opeens ergens rekening mee moet houden, maar beter wel vliegtuig halen!!!

Geniet er nog even van! Kus

P.S. leuk zo'n stukje zonder i's!

• 30 Mei 2009 - 17:13

Kenza:

Waaaah, dat is zo vet! Tijdens je reis in Griekenland even naar Turkije. Echt heel erg vet! Het klinkt allemaal zo geweldig! Als jullie terug zijn, moeten we echt zo snel mogelijk afspreken om alle verhalen in real life te horen! VET! Heel veel plezier, lieverds!

• 30 Mei 2009 - 17:25

Carolien:

WOW, turkije! Supergaaf! En dat badderen...hoe heeeerlijk, gemasseerd en gesopt enzo, lijkt me fantastisch! Fijne dagen nog eventjes!

• 30 Mei 2009 - 20:14

Anne:

Wow, even lekker turkije erbij.. LEUK!! :) Ik ben echt benieuwd naar al je verhalen als je terug bent en we in Velserbroekcity zijn. Gna, ik kan je ook even jaloers op mij maken want ik heb seizoen 1 t/m 5 van Greys! :D Hihi. Geniet er nog even lekker van meid! Xx

• 02 Juni 2009 - 08:23

Daniel Cornelissen:

Heey zuster!

echt lachen om dit te lezen en te horen dat jullie je zo vermaken. ikzit nu op school dus ik kon niet alle anderen berichten lezen anders gaan de leraren huilen :). echt relaxed van die massage en wat een debiel dat ze een opsesie heeft voor je navel haha. trouwens maak die I knop daar eens even. en je bent echt een zuiplap zo te horen. geniet van je laatsten week en tot snel.
    Kus Daniel.

• 03 Juni 2009 - 20:41

Juud:

Leen, gaaf joh!
    Klinkt allemaal super goed!
    Geniet ze nog van die laatste week&tot gauw!

Liefs Juud