Status: vertrekkend... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Marleen Cornelissen - WaarBenJij.nu Status: vertrekkend... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Marleen Cornelissen - WaarBenJij.nu

Status: vertrekkend...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marleen

08 Juni 2009 | Griekenland, Athene

Dag lieve allemaal! Superleuk dat jullie hebben volgehouden met reacties geven, ik geniet er zo van! Dit wordt helaas alweer de laatste weblog, want vanavond zitten we alweer in Nederland! Wat is het allemaal snel gegaan!
Voordat ik verder ga met verhalen over Turkey moet ik even vermelden dat die vorige weblog zonder 'i' niet uit creativiteit was, maar uit afwijking van een vreemd Turkse toetsenbord. Er stonden 2 'i's, en ik koos steeds de verkeerde (die dus wel op de zelfde plek als in NL zit), en waardoor ik per ongeluk dus ook mijn ING.nl heb geblokt, oepsie! Maar het vreemde was dat ik op mijn scherm wel allemaal 'i's zag, maar die zijn er bij jullie dus tussenuitgepiept. Gelukkig heb ik nu weer een normaal Grieks toetsenbord, dus alles komt goed!

In Turkije hebben we eigenlijk nog vrij weinig gedaan. We hebben lekker gekampeert op de meest afgelegen gebieden (is goedkoop in Turkije!!!)en gezorgd dat we met een donkerdere tint weer in Nederland verschijnen. We hebben lekker aan terrasjes gezeten, gekaart, kilo's kersen verorberd en inkopen voor het thuisfront gedaan (deels dan, een ander deel hebben we in Athene kunnen halen).

Op dinsdag vertrokken we weer met de boot naar Kos, en die avond gingen we ook direct door naar Patmos, het laatste eiland van onze trip. Het was 12 uur 's nachts toen we aankwamen, dus het was direct tent opzetten (zonder haringen, gewoon stokken erin en aan de bamboestelen je touwtjes vastknopen). Die nacht werden we helaas compleet geterroriseerd door een stel muggen wat een voor een onze tent binnen kwam door een gat van maar 1cm2, erg knap dus.
De volgende ochtend weer lekker het stadje bekeken (Skala) en ons laatste bootticket gekocht. De rest van de dag weer lekker op een terrasje en aan het strand gezeten. Erg relaxend dus!

Donderdag was al weer onze laatste eilanddag en we wilden nog heel graag het grote klooster in Hora bekijken. We namen de bus en kwamen bij een gigantische burcht aan (bescherming tegen piraten). Wij leuk naar boven lopen (het staat helemaal bovenop de heuvel) maar helaas was het natuurlijk een 'huis van god' en mochten wij er niet in, want M&M waren voor het eerst zo stom geweest om geen schouderbedekking mee te nemen! Elke keer hebben we er zo goed opgelet, en vestjes en kanga's meegenomen om ons goed te bedekken uit respect, maar juist bij het mooiste monastry vergeten ze dat natuurlijk! Jammerdebammer! Naja, toen hebben we lekker een ijsje gegeten en van het prachige uitzicht genoten. Ook niet gek natuurlijk!

De bootreis die nacht was ook goed genoeg voor een weblogstukje. Erg zat een compleet gestoorde zwangere mevrouw die uiteindelijk Mari uitschold voor dingen die je niet van je mamma mag zeggen, en steeds naar haar wees, dat ze respect voor haar moest hebben en niet moest flirten met de vader van haar baby enz enz. Het sloeg compleet nergens op en de hele boot keek ook mee hoe zij tekeerging. Beetje jammer was wel dat ze echt onberekenbaar was, dus wij vreesden voor ons leven die nacht, omdat we wel graag wilden slapen maar dan niet meer op konden letten.
Gelukkig hebben we die nacht zonder messteken doorgebracht, en kwamen we om 6 uur 's ochtends weer aan op het vaste land. We zochten een leuke camping, maar die bleek 29 euro te zijn! Een normale camping is 15 euro per nacht in Greece! Dus wij zochten weer verder, en hadden uiteindelijk een heel goede deal gesloten met een chic hotel, waar we voor 20pp een nacht konden doorbrengen (normaal 118 in totaal!). We hadden een woonkamer, keuken, prima bedden, een bad en buiten een zwembad! Geweldig!
Die dag hebben we weer lekker aan het strand gelegen en aten we pannenkoeken.

Verder heb ik blijkbaar wat verkeerds gegeten, of reageer ik ergens vreemd op, want ik heb per ongeluk in de bus het tasje met de koffie overspoelt met onverteerd eten en zijn mijn darmen en het toilet een intieme, heftige en langdurige relatie aangegaan. Prettige zaak dus.

Zaterdag reisden we weer naar het centrum van Athene en gingen we naar het zelfde hostel als in het begin van onze vakantie, weer op een zaterdag. De hele dag hebben we lekker rondgelopen in Monastiraki en heb ik de university-trui gekocht die ik zo graag wilde!
Die avond wilden we uitgaan, maar er was niet zo veel te beleven, dus om 1 uur lagen we alweer netjes in bed.

Zondag hebben we onze laatste stranddag gehad om nog net even iets gekleurder terug te komen. Helaas had ik alleen mijn rug ingesmeerd en ben ik natuurlijk in slaap gevallen met mijn buik in de zon! oepsie! Gister was ik vrij rood, maar mijn leuke lichaam heeft dat prettig omgezet in een mooie bruine kleur!
Die avond zijn we gezellig uit eten geweest voor het 'laatste avondmaal'. Heerlijk hebben we daar zo'n 3 uur gezeten, erg lekker gegeten (griekse moussaka, griekse salade en een flan) en kregen we wijn van de eigenaar. Het eten is hier ook zo lekker goedkoop (voor ons was het maar 20 in totaal!)!
De rest van de avond hebben we lekker gekaart. Omdat het electionday was gingen er alleen geen bussen meer, en zijn we met een omweg van 55 minuten lopend naar het hostel teruggegaan, onze laatste sportieve daad in Greece.
Magdie ging toen lekker slapen en ik heb nog gezellig gekletst met mede-hostelaars, totdat we om 2 uur echt stil moesten zijn, en ik ook maar ging slapen.

Vanochtend spullen ingepakt (alle puilt nu natuurlijk uit die tas) en hier zitten we dan, met de laatste weblog.
Zometeen nemen we de laatste 2 bussen en dan nog 2 vliegtuigen en dan zijn we alweer in het kikkerlandje! Tsja...
Hopen danmaar dat we door niet onze schuld het vervolgvliegtuig in Wenen missen, dan gaan we ons daar nog een paar dagen vermaken!

Wel heel leuk om jullie weer allemaal te zien in de komende weken! Nogmaals bedankt voor het lezen en de reacties, en tot de volgende reis!

Hele dikke kus en knuffels!
Leen

  • 08 Juni 2009 - 12:23

    Kenza:

    "Er zat een compleet gestoorde zwangere mevrouw die uiteindelijk Mari uitschold voor dingen die je niet van je mamma mag zeggen, en steeds naar haar wees, dat ze respect voor haar moest hebben en niet moest flirten met de vader van haar baby enz enz. Het sloeg compleet nergens op en de hele boot keek ook mee hoe zij tekeerging. Beetje jammer was wel dat ze echt onberekenbaar was, dus wij vreesden voor ons leven die nacht, omdat we wel graag wilden slapen maar dan niet meer op konden letten."
    What the.. WHAHA, daar moet ik meer over horen.

    Ennnn dat kan snel, want waarom gaan we dit weekend niet iets doen? We bellen MORGEN! Of overmorgen als jullie weer bijgeslapen enzo zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 24977

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Dokter Cornelissen in Oeganda ;)

21 Juli 2009 - 13 Augustus 2009

Indonesie - mee met de VOC!

02 Mei 2009 - 08 Juni 2009

Backpacken in Griekenland

Landen bezocht: