Paradise Beach, we've been there! - Reisverslag uit Páros, Griekenland van Marleen Cornelissen - WaarBenJij.nu Paradise Beach, we've been there! - Reisverslag uit Páros, Griekenland van Marleen Cornelissen - WaarBenJij.nu

Paradise Beach, we've been there!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marleen

12 Mei 2009 | Griekenland, Páros

Daar ben ik weer! zoals jullie gezien hebben heb ik helaas geen foto's op de site kunnen zetten, want er is een appart programma nodig om de foto's van mijn mobiel naar de compu te zetten. nog maar even 4 weekjes wachten dan...

Mag en ik zijn 2 uur geleden aangekomen op Paros. voor de gene die het iets minder goed bij hebben kunnen houden, we zijn nu geweest in: Athene, Schinias (dit is beide op het vasteland), Anderos, Tinos, Mykonos, Paros (dit zijn 4 eilanden). we zijn tot nu toe steeds 2 nachten op elk eiland geweest. Nu op Paros blijven we ook 2 nachten, in een luxe kamer met een mini tv'tje, een koelkast en eigen badkamertje! en niet te vergeten eigen bedden (3 zelfs)! Dit voor maar 10 euro pppn hebben we natuurlijk prima geregeld.

nu vertel ik maar even wat we de afgelopen dagen gedaan hebben.

In Tinos (waar die man met ons uit eten ging) sliepen we op een mooi uitziende camping, maar schijn bedriegt... Onze tent werd omgeven door een mierensnelweg, een doodsplaag van vieze rode luizen (die een onwijs onuitwisbare oranje streep achter laten als je ze op je huid plet), een paar klokkende families kalkoenen, een leeggelopen asiel katten, wat schildpadden, volgevederde hoenders, wat eidereenden en een massa schreeuwende pauwen. Deze allemaal met jonkies, waardoor ze onze komst niet zo konden waarderen. Prettige zaak dus.
Die nacht werd ik ontzettend wakker gehouden door de hele dierentuin. De kalkoenen en hoenders waren in gevecht geraakt met de eidereenden en pauwen en omdat het ene team het kamp van de vijand was binnengetreden was de hel losgebarsten!
Toch was het een grappige belevenis, dit zou je in NL toch niet snel tegenkomen.

Tinos was verder erg mooi, met witgeschilderde huisjes met blauwe luiken, prachtige ministeegjes en aardige mensen.
Dat kan per eiland toch wel veel verschillen. Mykonos is bijvoorbeeld veel meer op toeristen gericht, en de mensen waren daar een stuk minder aardig. Hier op Paros wil iedereen je weer helpen, en wordt je begroet door elk persoon. Dat is volgens mij de echte Griekse ziel, iemand die oprecht geinteresseerd is en je met alles wilt helpen.

Na Tinos gingen we verder naar Mykonos. We wilden eigenlijk weer in een hostel, maar er stond er geen in de lonely planet (die sowieso niet erg behulpzaam is deze vakantie, maar we kunnen het heel goed zelf af). Mag vroeg aan wat jongeren waar ze vandaan kwamen en of het daar leuk was. Het antwoord luidde: Paradise Beach, waar het mooi was en waar meer jongeren schenen te zijn. Wij stapten in een busje op weg daarheen (hier zei de lonely dat een van de mooiere stranden was, dus we gingen het proberen).
We kwamen aan bij een totaal georganiseerd starnd. In de zomerdrukte zou dit een soort Lloret de mar zijn, maar nu in het laagseisoen was het prima. We sliepen in een soort 'kabine', met precies 2 bedden, verder niets. Er was een mooi strand op 2 tellen afstand, en die beachbarren dichtbij waren toch wel handig.
We hebben 's avonds lekker aan het strand gegeten (de pita-met-gyros-en-tzatziki is hier echt goddelijk overal in Griekenland!) en een heerlijke frozen strawberry daiquiry gedronken tijdens het 'frozen-cocktail-happyhour'. Heerlijk genieten dus!
We eten trouwens ook per dag ongeveer een liter yoghurt leeg met z'n tweeen! echt heerlijk!
De volgende dag gingen we met de bus weer naar de haven, om de rest van Mykonos te bekijken, en ook hier weer die prachtige leuke steegjes en witgeboedseerde huisjes.

Vanmiddag namen we afscheid van Mykonos en gingen we met de fastboat naar Paros, waar we nu heerlijk zitten. Normaal nemen we de Slow Ferry, die de helft van de prijs is, en bovendien erg leuk, want je kan buiten in de zon zitten en heerlijk naar alles kijken. Op de Fastferry moet je perse binnen blijven en heb je vaste stoelnummers. Bovendien vinden Mag en ik het heerlijk om lang op het water te zitten, dus prima dan om de langzame te nemen!

We hebben ook al een handwas gedaan, en raken al helemaal gewend aan de griekse gewoontes van de altijd te late bus, en de geen sloten op de wc's. Oppassen dus voor jullie als we terug komen, we zullen vergeten de deur te sluiten!

We zijn trouwens ook al een paar keer illegaal bezig geweest, met als schuiling dat we domme toeristen zijn. We hebben 1 keer bijna een boete gekregen! (gelukkig bemoeiden een boel helpende grieken zich er tegenaan en werden we 'vrijgesproken').

Morgen gaan we een fiets huren, en lekker rond het eiland fietsen, de meest mooie strandjes opzoeken en daar lekker liggen! Het perfecte leven! De dag erna gaan we naar Anti-Paros (alleen al om de naam!) waar het ook weer erg prachtig lijkt te zijn.

Superleuk dat jullie allemaal reageren, ik wordt erg vrolijk van de reacties lezen! (en voor de bezorgde reacties, mijn rood is bruin geworden, en de allergie is bijna weg!)

een dikke knuffel, en ik schrijf over een paar dagen wel weer!

kus leen

• 12 Mei 2009 - 15:18

Mari Bergsma:

acrobox van je reisgenootje ;)

• 12 Mei 2009 - 15:18

Mari Bergsma:

btw eerste !!!

• 12 Mei 2009 - 15:44

Caro:

Heee meisje! Wow, super dat jij en Mag zo'n goed team zijn met reizen! Was natuurlijk wel te verwachten, maar toch!
    Het klinkt super gaaf en wow, zin in grieks eten! Lekker fietsen morgen! Geniet ervan, Mars!

BTW, eerste vanuit NL :D

• 12 Mei 2009 - 17:18

Maite:

ik wil ook pita met gyros en tzaziki! mmmm..

leuk hoor. ik ben ook erg benieuwd naar wat voor illegale dingen jullie dan hebben uitgespookt! hahaha

xxx mait

• 13 Mei 2009 - 08:37

Fien:

Wat hebben Griekse plaatsen toch gave namen he... Mykonos, Anti-Paros en Tinos.

Geniet van het rondfietsen en alles zien. Klinkt gooooeed.

Kus Fiens

(ik mis jullie!)

• 13 Mei 2009 - 13:53

Mir:

Wauw Leen, echt chill!
    Eigen badkaamer en eigen koelkast! :D whaha
    Mmm cocktials drinken aan het strand, wat wil je nog meer? :)
    En wat heerlijk dat Mag en jij de perfecte reisgenootjes zijn! Doen jullie goed..
    Nou heel veel plezier met het fietsen morgen!

Liefsss

• 13 Mei 2009 - 13:55

Mir:

1 dingetje nog,
    Ik heb me nu al 2 x aangemeld om een mail te krijgen als jij een bericht neerzet maar ik krijg maar geen mails! :(
    Dus nu kijk ik maar telkens na een mailtje van Mag's blog of jij er ook weer een hebt..
    Vet raar toch!?
    Maarja nog een poging dan maar:P

• 14 Mei 2009 - 06:51

Guinnifer:

Oelala, sounds wonderful Leen!

Behalve de mierensnelweg enzo. Maar goed, dat moet je ook een keer meemaken zullen we maar zeggen :P

Geniet ervan!

• 14 Mei 2009 - 14:55

Kenza:

"Heerlijk ik trouwens dat Mag en ik precies dezelfde reisstijl hebben! We hebben de perfecte mix tussen strandliggen, stadjes bekijken en actief doen! Geweldig!"

Jeeeeeh! Jullie zijn een FANTASTISCHE combinatie. Het klinkt allemaal zo heerlijk, Mar. Ooooh ooooh! Zo benieuwd naar de foto's.

Ciao!

• 16 Mei 2009 - 05:11

Juud:

Hey meiden!

Wat klinkt het allemaal geweldig!
    Goed teamwork daar :D!

Mmm dat de 'locals' he graag willen helpen dat is hier ook heel gewoon! Zo heerlijk, moeten we in NL ook maar meer doen.

geniet ze!!

Veel liefs vanuit het winterige NZ ;) (geniet dus extra van de zon daar!)