Tja, dat is vast de Griekse cultuur - Reisverslag uit Tínos, Griekenland van Marleen Cornelissen - WaarBenJij.nu Tja, dat is vast de Griekse cultuur - Reisverslag uit Tínos, Griekenland van Marleen Cornelissen - WaarBenJij.nu

Tja, dat is vast de Griekse cultuur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marleen

09 Mei 2009 | Griekenland, Tínos

Dag lieve allemaal!

weer eventjes een kort berichtje, en hopelijk wat foto's, als dat lukt...

We zitten nu op Tinos, een iets kleiner eilandje dan Andros, maar wel met een groter havenstadje. Het is erg mooi, met prachtige witte huizen en felblauwe luiken, heel leuk als je aankomt met de boot. de zee is ook geweldig prachtig, helderblauw en je kan alles zien! mari heeft trouwens al 2 dolfijnen gezien! ik hoop dat ik de volgende bootreis ook geluk heb!

Verder hebben we al twee bizarre dingen meegemaakt, die we maar aan de griekse cultuur hebben toegeschreven.
de eerste: we waren 2 dagen geleden op de bus naar Batsi aan het wachten, toen er steeds 2 jongens om ons heenhingen, en konstant keken waar we heengingen. eerst wel grappig, maar na een tijdje waren we het zat, maarja, we zouden toch de bus nemen, dus maakte niet uit. maar toen gingen die jongens dus ook mee met de bus. Wij stapten uit in Batsi, en die jongens dus ook. Wij gingen naar het strand, en de jongens volgden ons. Ze bleven maar rondjes om ons lopen, en uiteindelijk kwamen ze naast ons zitten. ze vroegen of we engels konden, zeiden dat zij het niet konden, en dat was het! daarna hebben wij ze compleet genegeerd, en mari ging vreselijk debiel doen om ze weg te jagen, maar ze bleven 4 uur lang om ons heenhangen! uiteindelijk namen ze ook dezelfde bus terug (die zij voor ons betaalden), en in de haven van andros lieten ze ons gelukkig uiteindelijk met rust. Dat is toch vreemd! ze hadden echt totaal niet door dat ze de eerste minuut al knetterhard afgewezen waren!

verder hebben we gister ook iets heel vreemds meegemaakt. wij wilden een keertje uit eten (is erg goedkoop hier), en vroegen de campingbaas of hij een leuke plek wist. hij zei dat hij ons de weg wel zou wijzen die avond.
dus in de avond liep hij met ons mee, en toen we bij het restaurantje aankwamen, schoof hij ook aan! wij dachten, oke, misschien drinkt hij alleen wat mee, maar nee hoor, hij bestelde ook eten! uiteindelijk hebben we dus de hele avond met hem gezeten, en gepraat, en hij zei aan het einde: ja, ik was verveeld, dus vond het leuk om mee te gaan!
Zou het de vreemde Griekse cultuur zijn? in Nederland ga je toch niet zomaar ongevraagd mee uit eten? vreemde zaak, maarja, wel weer een avontuur!

Oja, ik ben vandaag trouwens ook verbrand, helaas. Ik zie eruit als een kindertekening, van een artiest die na een tijdje hard werken geen zin meer heeft om het netjes af te maken. Bij mijn bikinilijnen is het felrood afgebakerd, terwijl de rest van mijn buik en benen met een vlugge rode penstreek licht zijn ingekrast. En ook helaas weer zware zonne-allergie plekken boven mijn armen en op mijn voeten, wat natuurlijk totaal niet matcht met mijn turqoise jurkje :P
maarja, dikke eigenschuld, want ik vond de zon te lekker. Het water is trouwens ook heerlijk, helemaal niet te koud!
maar we hebben afgesproken morgen toch iets meer de schaduw op te zoeken!

nou, dit was het dan weer voor even, nu ga ik de laatste 4 minuten nog proberen even snel foto's te plaatsen.

dikke kus voor jullie allen, en er verschijnt vanzelf weer een nieuwe weblog!

knuffels, leen

  • 09 Mei 2009 - 16:40

    Kenza:

    Ging hij meeeten? Wauw, wat bizar! Cultuurshock, haha! Nee, hoor, ik weet niet of dat de Griekse cultuur is. Het klinkt wel gezellig, haha.

    Je turquoise jurkje? Die GEWELDIGE uit Spanje? Ach, je wordt wel weer bruin. Maar je hebt je verbranding wel heel artistiek beschreven.

    VEEL PLEZIER!

  • 09 Mei 2009 - 17:51

    Mir:

    Haha alweer een boel meegemaakt! ;)
    Best bizar idd dat hij opeens ging mee-eten!
    En wat heb je je verbrande huid mooi omschreven! :P haha!
    Nou kijk maar uit met die zon...

    Ik kijk uit naar jullie foto's!

    dikke kus

  • 09 Mei 2009 - 19:35

    Maite:

    leuk leuk leuk! klinkt allemaal erg goed.

    ik wil ook fotoooo's!

  • 10 Mei 2009 - 09:48

    Caro:

    echt gaaf alles, maar inderdaad wel zonde van je verbrandingen..lekker met zo'n backpack op je schouders! Heeel fijn ;)

    Doe voorzichtig! Maar veel plezier!

  • 12 Mei 2009 - 05:49

    Fiens:

    Kijk, leuk toch! In Nederland zou de campingbaas nooit zomaar mee uit eten gaan.

    Geweldig meisjes, ik mis jullie!

  • 12 Mei 2009 - 12:01

    Anne:

    Wat leuk om dit allemaal te lezen! Heerlijk dat lekkere zonnetje daar.. Hmm, ik ben helemaal niet jaloers hoor! :S
    Het blijven rare mensen die Grieken.. Haha, wat een grap.
    Dat je verbrand bent is erg jammer.. Het wordt vast nog hartstikke bruin! ;)
    Ik ben benieuwd naar de foto's en ik kijk uit naar je volgende verhaal! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 24976

Voorgaande reizen:

01 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Dokter Cornelissen in Oeganda ;)

21 Juli 2009 - 13 Augustus 2009

Indonesie - mee met de VOC!

02 Mei 2009 - 08 Juni 2009

Backpacken in Griekenland

Landen bezocht: