Bericht uit de Cycladen! - Reisverslag uit Andros, Griekenland van Marleen Cornelissen - WaarBenJij.nu Bericht uit de Cycladen! - Reisverslag uit Andros, Griekenland van Marleen Cornelissen - WaarBenJij.nu

Bericht uit de Cycladen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marleen

07 Mei 2009 | Griekenland, Andros

Dag lieve allemaal! na een boel reacties om info mijn eerste verhaaltje. We konden niet eerder reageren omdat we nog nergens een internetcafe zijn tegengekomen. nu zaten we net op een terrasje, en zie daar: computers voor onze neus!

De reis is tot nu toe heerlijk! we hebben al heel veel gezien (vooral in Athene) en we zijn gisteren aangekomen op Andros, het eilandje vlak bij de haven van Rafina (2 uur met de ferrie).

De vlucht ging erg goed! Ik vond het helemaal niet meer eng, en we kregen heerlijk eten aan boord! Austrian Airlines is voor iedereen aan te raden, een geweldige maatschappij!
Mari sliep zo ongeveer de hele reis, tijdens het vliegen, in de bus, bij het hostel enz. Ik heb me prima vermaakt met uit het raampje kijken en lezen over Griekenland.
Ook het overstappen liep perfect. we hadden maar 50 minuten, maar hoefden onze bagage niet te pakken, en konden best snel doorlopen bij het inchecken. We zijn toch niet in Wenen blijven hangen!

De eerste 2 dagen hebben we in een hostel geslapen in Athene, in een kamer met 4 bedden waar ook een soort mede-eigenaar bij sliep. Een erg aardige Amerikaans-Italiaanse jongen. We zijn ook nog naar een karaokebar gegaan (ik heb in mijn eentje 'Fever' van Elvis Presly gezongen!) en verder hebben we daar alle belangrijke dingen bezocht: Het parlement, congresgebouw, olympische stadion, tempel van Zeus, en natuurlijk de Acropolis!
het was allemaal erg prachtig, en leuk om lopend langs te gaan, een prima dagbesteding!

Maandag zijn we verder gereisd naar Schinias Beach (waar we in de eerste bus bijna een zware boeten kregen omdat we 'per ongeluk' niet onze tickets hadden afgestempeld, maar na dom toeristje spelen en hulp van griekse medereizigers gingen we toch vrij uit). We hadden daar een prachtige camping aan het strand, onze tent stond serieus maar 2 meter er vanaf! Verder was daar alleen niet zo veel te doen, dus gister zijn we toch maar naar de eilanden vertrokken.

verder kunnen we best al een beetje Grieks! de letters lijken hier een soort geheimschrift, maar we kennen ze nu bijna allemaal! (MET GROTE DANK AAN DE NATUURKUNDE! want pi, labda, gamma, alfa, beta, fase, rho, ohm, sigma, we kennen ze allemaal!)
verder de gewone woordjes als bedankt, dag, hallo, en goedenmiddag komen al best vloeiend!

Nu zit mijn internettijd er bijna op (we doen maar een half uur, omdat we zo de bus moeten halen naar een ander dorp hier op het eiland, om lekker aan het strand te liggen. en de bussen komen maar 2 keer per dag ofzo, dus toch maar even rennen).

over een paar dagen zitten we op een eiland waar we al van weten dat een er internetcafe is, dus dan maak ik dan een meer detailed weblog!

een hele dikke kus allemaal, en tot over 4,5 weken!

• 07 Mei 2009 - 11:17

Caro:

oooooh meisjes! Super fantastisch heeeeerlijke reis! Echt fijn dat het overstappen enzo goed ging, en dat jullie nog leven! Gaaf van Elvis, en in je eentje! Wow, gedurfd joh! En ook fijn dat je nu niet in de gevangenis zit ;) hehe.. Heeeeeel veel plezier jullie samen, als mag niet slaapt, ennnn doe voorzichtig!

LIEFS!

• 07 Mei 2009 - 21:06

Wiljon:

Hoi lieve M&M, leuk om zo jullie belevenissen te kunnen volgen. is Andros okee?
    Dikke kussen!

• 09 Mei 2009 - 17:45

Mir:

Oh heerlijk Leen!
    Klinkt echt fantastisch:D
    Al zoveel meegemaakt in zo'n korte tijd...
    Nou lekker blijven genieten!
    En wat stoer dat je helemaal alleen een liedje hebt gedaan! :)
    -ik reageer nupas omdat ik dacht dat ik me al gewoon had aangemeld op je site, blijkbaar niet dus. K vond 't al zolang duren! ;)
    nu ook even je andere berichtje lezen..

Liefsss